НАВІЩО ПОТРІБНА ДРУГА ВИЩА ОСВІТА

Не секрет, що молоді фахівці, які недавно закінчили ЗВО, і досвідчені спеціалісти, за плечима яких чималий досвід практичної діяльності, отримують додаткову освіту, переслідуючи різні цілі.

Дослідження, проведене фахівцями проекту 2EDU компанії Begin Group, показало, що найчастіше люди замислюються про отримання додаткової освіти в 21-25 років ( 47% респондентів ), рідше – у віці від 26 до 30 років ( 23% респондентів ). Досить високий відсоток тих, хто вирішив продовжити навчання в 31-40 років ( 16% респондентів ).

Більшість бажаючих знову почати вчитися – працюючі фахівці. Студенти, що поєднують трудову діяльність і підготовку у вузі, складають 24%, непрацюючі студенти – 9%, домогосподарки – 6%.

Серед студентів, які взяли участь в дослідженні, 73% працюють і навчаються. З них 59% займають позицію фахівця, 26% – лінійного менеджера, 11% – асистента. Працюють менше року 63% опитаних студентів, 26% мають більш значний трудовий досвід – від 1 до 3 років.

Серед працюючих фахівців, які брали участь в дослідженні, ситуація інша: половина трудиться від 1 до 3 років, чверть – від 4 до 10 років і лише 18% – менше року. Однак досвід управління людьми є далеко не у кожного: чверть опитаних займають керівну посаду протягом 1-3 років, 15% – менше року і 12% – від 4 до 10 років. Такого досвіду не мають 42% працюючих фахівців.

Надзвичайно високий відсоток респондентів, які займають позицію асистента, – 42%. Ще 15% – фахівці, 24% – лінійні менеджери і 12% – менеджери середньої ланки.

Більшість студентів вирішили продовжити навчання з метою розвитку власної кар’єри . Очевидно, що перша вища освіта не дає достатніх знань і навичок для повноцінного професійного розвитку. Тому студенти і прагнуть заповнити прогалини в знаннях.

Серед працюючих фахівців основний мотив – отримання нових знань , необхідних для професійного зростання. Цей пункт відзначили 65% трудящих респондентів. У непрацюючих домогосподарок мотив той же, але їм потрібні не точкові знання в якійсь області, а фактично спеціальність.

Всі домогосподарки орієнтовані на навчання тільки в своїй країні. Майже три чверті працюючих фахівців також не збираються їхати за кордон. Однак більшість студентів, навпаки, прагнуть продовжити освіту на Заході.

Найбільш популярною формою додаткової підготовки залишається друга вища освіта.15% дипломованих працівників цікавляться професійними курсами.

Аналіз даних досліджень минулих років показав, що серед напрямів навчання як і раніше лідирує менеджмент. Здобути освіту в цій галузі хочуть 42% працівників з вищою освітою, 40% студентів та 55% домогосподарок. На другому місці за популярністю спеціальність «фінанси». Чималий інтерес викликає маркетинг. Цікаво, що п’яте місце в цьому рейтингу займає юриспруденція.

« Протягом того часу, поки ми проводимо глибокі дослідження і моніторинг ринку додаткової освіти, юриспруденція завжди перебувала приблизно на цій позиції , – каже Анна Рибальська, керівник відділу по роботі з освітніми організаціями компанії Begin Group. – Найпопулярнішими вже кілька років залишаються спеціальності умовного фінансово-менеджерського блоку: економіка, фінанси, менеджмент, маркетинг. Точно так само стабільний попит на спеціальності умовного гуманітарно-творчого блоку, такі як PR, дизайн, психологія. Щороку рейтинг трохи змінюється ».

Для дорослих людей більш актуальна заочна форма навчання. Серед фахівців і домогосподарок досить популярна модульна схема навчання.

Фінансове питання переважна кількість респондентів мають намір вирішувати самостійно. Повністю оплачувати додаткову підготовку зі своєї кишені готові 73% студентів, 68% власників диплома і 88% домогосподарок. У зв’язку з цим набирають популярність освітні кредити .

10 ПИТАНЬ І ВІДПОВІДЕЙ

НАВІЩО ЗДОБУВАЮТЬ ДРУГУ ВИЩУ ОСВІТУ?

Багатьох людей не влаштовує робота за фахом, записаним в їх «першому дипломі»: одним грошей мало, іншим нецікаво стало, третім просто терміново потрібно повністю все в житті змінити. А хтось знайшов непогане місце, начебто і за фахом, але на тлі освіченої молоді відчуває себе «якось не дуже».
Як правило, другу вищу освіту люди вибирають, якщо радикально змінюють сферу своєї діяльності і їм необхідні фундаментальні знання в новій області.

ЗА ЯКИМИ СПЕЦІАЛЬНОСТЯМИ?
В основному це робота за спеціальностями, які найбільше цінуються на ринку праці: економіка, фінанси, менеджмент, маркетинг, управління, юриспруденція,психології.

ЧИ ІСНУЮТЬ ВІКОВІ ОБМЕЖЕННЯ?

У переважної частини вищих навчальних закладів вікових обмежень для абітурієнтів немає. Вчитися можна до «сивого волосся».

СКІЛЬКИ ЧАСУ БУДЕ ПОТРІБНО НА НАВЧАННЯ?
Якщо зміст навчальних дисциплін першої та другої спеціальності кардинально відрізняється, період підготовки може доходити і до п’яти років. Рішення про скорочення цього терміну приймається навчальною частиною в кожному конкретному випадку індивідуально і залежить від того, які дисципліни і в якому обсязі людина вивчала раніше. Зазвичай вдається вкластися в два роки.

ЯКА ФОРМА НАВЧАННЯ?
Зазвичай прийнята одна з наступних форм: вечірня, очно-заочна, заняття у вихідні дні, заочна, екстернат, дистанційна. Частина вузів практикує модульну систему: заняття проходять інтенсивними блоками два рази в рік (восени і навесні) по два тижні в денний час з відривом від роботи.

А ЧИ ВАЖКО ВСТУПАТИ ВДРУГЕ?

Як правило (бувають і виключення!), процедура вступу обмежується наданням диплома про першу вищу освіту і співбесідою або тестуванням з профілюючого предмету. Для зарахування необхідно надати до приймальної комісії крім документів про освіту заяву про прийом, паспорт, копію свідоцтва про шлюб (якщо змінювалася прізвище), шість фотографій розміром 3х4.

ЧИ ВАЖЛИВА ПЕРША СПЕЦІАЛЬНІСТЬ?

Спеціальність, записана в першому дипломі, значення не має.

Назад

НОВИНИ ІНСТИТУТУ

Навчання: нова компетенція для Рахункової палати

Читати далі

Підвищення кваліфікації – важлива складова професійного зростання.

Читати далі
ВСІ НОВИНИ